کشف خرما پیارم اعلا قدیمی مربوط به دوران قاجار در زیرزمین خانه پیرزن

خرما پیارم اعلا یکی از قدیمی ترین میوه های ایران است. این نوع خرما از شهر بم و پایتخت کرمان ایران سرچشمه می گیرد. از این رو می توانید مانند بسیاری از مردم آن را خرمای بم بنامید. خرما پیارم اعلا در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری به خوبی رشد می کند.

خرمای مضافتی زمانی که خام باشد اغلب زرد یا قرمز روشن است، اما با رسیدن به تدریج قهوه ای تیره می شود. رطوبت بالایی دارند و گوشتی ضخیم با پوست نازک دارند. می توانید آنها را حتی زمانی که تازه یا خشک شده اند بخورید.

طعمی شیرین و کاراملی مانند با نت مشخصی از شکلات را برای شما فراهم می کنند. علاوه بر این، خرمای مضافتی مقداری شکر قهوه ای به شما می دهد. می توانید از آنها برای تهیه شربت برای صبحانه یا عصرانه استفاده کنید.

این خرماهای متوسط برای پر کردن با پنیر یا سرو با محصولات لبنی مانند شیر نیز مناسب است. این میوه های بیضی شکل حاوی مواد مغذی مختلفی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند که آنها را برای یک سبک زندگی سالم مناسب می کند.

خرمای برهی که به آن خرمای برهی نیز می گویند، اغلب از نظر اندازه کوچک تا متوسط است. طعم و بافت آنها بسته به مراحل رسیدن آنها متفاوت است. خرمای برهی در حالت نیمه رسیده به رنگ زرد طلایی و دارای سطح صاف و جامد و ماده ای فیبری است.

رنگ میوه ها با رسیدن کامل از کهربایی به قهوه ای ماهاگونی با سطحی چروکیده تغییر می کند. خرمای برهی که از بصره، شهری در عراق سرچشمه می گیرد، به طور گسترده در کالیفرنیا گسترش یافت. این خرما دارای شکل گرد یا بیضی با طعم شربتی است.

بسیاری از مردم طعم خود را به شکر قهوه ای، کره و کارامل تشبیه می کنند. آنها به طرز خوشمزه ای شیرین هستند و به لقب “توپ عسل” جایزه می دهند. ارسال این خرما دشوار است زیرا این میوه ها بسیار نرم و شکننده هستند.

می‌توانید این میوه‌ها را به‌طور مستقل سرو کنید یا آن‌ها را با میوه‌های تازه ترکیب کنید تا یک سالاد میوه کامل درست کنید. فضای داخلی ضخیم و خامه ای آن ها که کاملا با طعم غنی و لطیف ترکیب شده اند، جوانه های چشایی شما را شادتر از همیشه نگه می دارد.