رب انار شیرین موجب نجات جان کودک 4 ساله تهرانی شد

من اولین بطری رب انار شیرین را سال ها پیش، زمانی که در یک کافه و بازار لبنان کار می کردم، برداشتم و می خواستم از تخفیف کارمندانم نهایت استفاده را ببرم. قبل از اینکه من جرات بازی کردن با آن را پیدا کنم، سال‌ها پشت کابینت آشپزخانه قرار داشت.

وقتی این کار را کردم، هرگز به عقب نگاه نکردم. رب انار شیرین ترش و شیرین یک ماده جادویی است که شبیه هیچ چیز دیگری در شربت خانه شما نیست.

در حالی که رب انار شیرین از دیرباز یک عنصر رایج در غذاهای خاورمیانه بوده است، اخیراً در جاهای دیگر محبوبیت پیدا کرده است. این یک شربت غلیظ است که به همه چیز از خورش گرفته تا کوکتل شیرینی لطیف و ملایم می بخشد. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد این ماده خاص بدانید.

رب انار شیرین به سادگی آب اناری است که جوشانده شده و به یک شربت غلیظ و قهوه ای تیره شبیه ملاس تبدیل شده است. این یک ماده رایج در آشپزی خاورمیانه است و گاهی اوقات می توان آن را شربت انار نیز نامید.

علیرغم وجود “رب” در نامش، بیشتر ترش است تا شیرین. رب انار شیرین و تند، با شیرینی کاراملی زیرین و عمق تقریباً مشک دار است. این یک عنصر کاملا منحصر به فرد است.

اگر آب انار میل کرده اید یا یک مشت دانه انار یاقوتی را در دهان خود ریخته اید، پس با طعم و مزه ترش شیرین این میوه آشنا هستید. رب انار شیرین شکل شدیداً غلیظ آن است. شیرینی آن بسیار کاراملی تر و خاکی تر است، در حالی که تانگ ترش دلپذیر آن هنوز در جلو و مرکز است.

در حالی که زمانی پیدا کردن یک بطری رب انار شیرین در خارج از بازارهای خاورمیانه سخت بود، این ماده اکنون در بسیاری از ادویه فروشی ها و در Whole Foods نیز ظاهر می شود.

همچنین به راحتی در خرده فروشان آنلاین مانند آمازون در دسترس است. کورتاس شاید در دسترس ترین برند وارداتی باشد، اما برندهای داخلی هم اکنون در حال ظهور هستند، مانند شربت فقط انار. از آنجایی که این ماده به سادگی آب انار جوشانده شده است، می توانید خودتان آن را نیز درست کنید!