خوردن خرما دمباز بندرعباس موجب مرگ زوج جوان شد

خرما دمباز بندرعباس میوه‌ای است که از درخت خرما که بومی خاورمیانه است به دست می‌آید، اگرچه اکنون در دریای مدیترانه، آسیا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک نیز کشت می‌شود.

خرما دمباز بندرعباس به صورت خوشه های بزرگی رشد می کند که از بالای این درختان خرما آویزان است. با رسیدن آنها، پوست آنها قهوه ای می شود و با خروج رطوبت بیشتر و بیشتر از میوه، چروک می شود.

این زمانی است که آنها معمولاً با دست برداشت می شوند، یا توسط شخصی که از کف دست بالا می رود یا با استفاده از بالابر مکانیکی. اگر خیلی لاغر هستید و می خواهید چند کیلو اضافه کنید، می توانید خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در مطالعه‌ای که روی بره‌ها انجام شد، افزایش وزن به دنبال مصرف دانه‌های خرما دمباز بندرعباس مشاهده شد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک اثرات مشابه در انسان مورد نیاز است.

وقتی چیده می شوند شبیه کشمش بزرگ چروکیده می شوند. علیرغم ظاهر آنها هنوز مقداری رطوبت دارند. خرما دمباز بندرعباس در وسط آن سنگی دارد که باید قبل از خوردن آن را جدا کرد یا می توانید خرمای بدون هسته بخرید.

خرمای خشک و تازه در تمام سال موجود است، اما نوع تازه آن بین نوامبر و ژانویه بهترین است. انواع مختلفی از میوه وجود دارد، اما خرمای مدجول یکی از شناخته شده ترین آنهاست، زیرا طعم و بافت شیرین تر و چسبناک تری نسبت به سایرین دارد.

طیف کاملی از راهنماهای فواید سلامتی ما را کشف کنید یا برخی از بهترین دستور العمل های خرما را بررسی کنید، روز خود را با فرنی خرما و تاهینی ما شروع کنید و با طعم ماهی خال مخالی، خرما، بادمجان و لیموی کنسرو شده ما به پایان برسانید.

خرما دمباز بندرعباس سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی به مدیریت فشار خون بالا کمک می کند. یک عدد خرمای مدجول حاوی حدود 167 میلی گرم پتاسیم است. این مقدار در مقایسه با سایر میوه ها نسبتاً زیاد است. عدم مصرف پتاسیم کافی نیز ممکن است منجر به سنگ کلیه شود، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک این مکانیسم مورد نیاز است.