خوردن آلبالو در بازار امروز موجب رفع دلشوره می شود

خوردن آلبالو در بازار امروز به مدت 7 روز قبل و در طول یک مسابقه شدید دویدن می تواند درد عضلانی پس از دویدن را به حداقل برساند. شناخته شده است که دویدن طولانی باعث آسیب حاد عضلانی می شود که منجر به التهاب حاد و کاهش تولید نیرو می شود که می تواند تا 1 هفته پس از تمرین ادامه یابد.

یک مکانیسم پیشنهادی برای این پاسخ حاد به دویدن از راه دور این است که اختلال گسترده میوفیبریل باعث ایجاد یک پاسخ التهابی موضعی می‌شود و آسیب عضلانی را تشدید می‌کند.

سپس لکوترین ها نفوذپذیری عروقی را افزایش می دهند و نوتروفیل ها را به محل آسیب جذب می کنند و در نتیجه تولید رادیکال های آزاد می شود. در بین ورزشکاران استقامتی، NSAID ها در طول مسابقه برای جلوگیری یا کاهش درد در طول مسابقه استفاده می شوند.

با این حال، عوارض جانبی شناخته شده مرتبط با استفاده از NSAIDهای خوراکی سنتی، از جمله عوارض جانبی گوارشی، کلیوی و قلبی عروقی وجود دارد. آلبالو ترش منبع خوبی از ترکیبات فنلی با سطوح بالایی از فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

با توجه به ظرفیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی طبیعی آلبالو ترش، این احتمال وجود دارد که مصرف آلبالو قبل و در حین ورزش شدید ممکن است یک اثر محافظتی برای کاهش آسیب و درد عضلانی داشته باشد.

علاوه بر این، هنگامی که در بزرگسالان جوان سالم مورد مطالعه قرار گرفت، مصرف آب آلبالو معادل 100-120 آلبالو روزانه کاهش قدرت و درد مرتبط با درد عضلانی تاخیری ناشی از ورزش (DOMS) را کاهش داد.

در مطالعه ما، شرکت کنندگان روزانه دو بطری 355 میلی لیتری آب آلبالو ترش (90 تا 100 آلبالو) را فقط به مدت هفت روز قبل و در روز مسابقه مصرف کردند. کاهش درد در گروه آب آلبالو نشان می‌دهد که حتی مصرف مکمل کوتاه‌مدت (حدود یک هفته) با آب آلبالو ترش در کاهش درد حاد ناشی از دوره‌های مکرر دویدن مسافت مؤثر است.

نتایج ما مشابه نتایج گزارش شده توسط هاواتسون و همکاران است که در آن دوندگانی که آب آلبالو ترش را به مدت 5 روز قبل و 48 ساعت پس از ماراتن مصرف کردند، بازیابی سریعتر قدرت عضلانی و همچنین کاهش التهاب را نشان دادند.