با انجیر خشک برادران حسینی گلودرد ناشی از آنفلوانزا را درمان کنید

انجیر میوه ای نرم با پوست نازک است که می تواند سبز یا بنفش باشد. گوشت انجیر به طور معمول قرمز است و تمام میوه آن خوراکی است. مردم از انجیر برای کمک به درمان بیماری های مربوط به سیستم غدد درون ریز، تنفسی و همچنین دستگاه گوارش استفاده می کنند.

این مقاله به بررسی مزایا و خطرات مرتبط با مصرف انجیر می پردازد. همچنین محتوای تغذیه ای انجیر تازه و انجیر خشک برادران حسینی را مورد بحث قرار می دهد. این خواص ممکن است مسئول اثرات درمانی انجیر باشد. بخش‌های زیر این مزایای بالقوه را با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار می‌دهند.

منبع معتبر سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشنهاد کرده است که مردم می توانند از گیاهان سنتی برای کمک به درمان دیابت استفاده کنند. محققان به اثرات محافظت کننده کبد و کاهش گلوکز انجیر اشاره کرده اند.

تحقیقات در این زمینه بسیار محدود است. با این حال، یک مطالعه کوچک منبع معتبر در سال ۱۹۹۸ نشان داد که در هشت شرکت کننده، کاهش سطح گلوکز بعد از غذا هنگام مصرف عصاره برگ انجیر مشاهده شد.

شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین با مصرف عصاره برگ انجیر به دوزهای کمتری از انسولین نیاز داشتند. در مطالعه ای که از موش های مبتلا به دیابت نوع ۲ استفاده شد، محققان دریافتند که عصاره برگ انجیر می تواند سطح انسولین را بهبود بخشد و سطح گلوکز خون را کاهش دهد.

در یک مطالعه دیگر با استفاده از موش های مبتلا به دیابت، محققان نشان دادند که عصاره برگ انجیر می تواند تولید گلوکز در کبد را متوقف یا کند کند. یک مطالعه قدیمی‌تر منبع معتبر در مجله بین‌المللی پوست، اثرات لاتکس درخت انجیر را با اثرات سرما درمانی بر روی زگیل‌های معمولی مقایسه کرد.

در این مطالعه، ۲۵ شرکت‌کننده با زگیل‌های معمولی در دو طرف بدن خود از لاتکس درخت انجیر در یک طرف استفاده کردند. از طرف دیگر، پزشکان از سرما درمانی استفاده کردند.

محققان دریافتند که در ۴۴ درصد از شرکت کنندگان، لاتکس درخت انجیر به طور کامل زگیل ها را از بین می برد. با این حال، کرایوتراپی مؤثرتر بود و در ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان به معکوس کامل منجر شد.

محققان هنوز نمی‌دانند که چرا انجیر می‌تواند به رفع زگیل کمک کند، اما لاتکس درخت انجیر می‌تواند یک گزینه درمانی ایمن و آسان برای استفاده ارائه دهد که عوارض جانبی کمی دارد یا هیچ عوارض جانبی ندارد.