استفاده از انبه خشک عمده در صنعت داروسازی در هند

انبه خشک عمده شده برش های مسطح و خشک شده انبه در آفتاب هستند. آنها فاقد رطوبت هستند. گاهی اوقات، آنها را با نمک در طول فرآیند خشک کردن آفتاب مالیده می شود. انبه خشک را می توان در خانه نیز با رعایت مراحل ساده تهیه کرد.

انبه تازه را برش دهید و پوست آن را جدا کنید. این تکه ها را به صورت نوارهای نازک برش دهید و با نمک و زردچوبه بمالید. آنها را به مدت 5-6 روز در آفتاب خشک کنید. هنگامی که آنها فاقد رطوبت هستند، آنها را در شیشه های دربسته پر کنید.

انبه خشک عمده با نام های تجاری مختلف در بازار موجود است. بسته های مهر و موم شده را انتخاب کنید و تاریخ انقضا را بررسی کنید.

انبه خشک یک میان وعده سالم برای تمام گروه های سنی است. انبه خشک نیز وقتی در آب، آب میوه و ماست خیسانده شود طعم لذیذی دارد.


انبه خشک نیز به کاری، چاتنی، کمپوت، غلات، موسلی و کیک اضافه می شود. سالسا انبه با آبگیری مجدد انبه خشک و قرار دادن آن در یخچال با پیاز و گوجه فرنگی خرد شده، آبلیمو و نمک به مدت 2 ساعت تهیه می شود. می توان آن را با مرغ کبابی یا گوشت خوک سرو کرد.
انبه پلو خشک شده با مخلوط کردن انبه خشک، برنج، نمک، آب گوشت، پیاز و آب در قابلمه ای متوسط تهیه می شود تا برنج پخته شود و آنها را در ماهیتابه با روغن، ریحان، زیره و دانه فلفل می ریزیم.

از انبه خشک به جای تمر هندی یا کوکوم به عنوان ترش در رسام، دال و غیره استفاده کنید. انبه های خشک خرد شده را آبرسانی کنید. آرد، جوش شیرین، دارچین و نمک را الک کنید؛ تخم مرغ، شکر، آجیل خرد شده، کشمش، روغن و انبه را اضافه کرده و خوب مخلوط کرده و در قالب بدون روغن را با دمای 350 درجه به مدت یک ساعت بپزید.

نان انبه را می توان با هر وعده غذایی و حتی صبحانه همراه با چای و قهوه سرو کرد. انبه خشک را باید دور از رطوبت در ظروف در بسته نگهداری کرد. در حین دست زدن به آن، از خشک بودن دست ها یا قاشق اطمینان حاصل کنید.