اثر نمک صورتی طبیعی و تاثیر آن در رشد استخوان ها

تکنیک‌های جمع‌آوری نمک صورتی طبیعی در دریاچه پینک با شیوه‌های مختلف سنتی و مدرن در سنگال متفاوت است (Sow 2002). برای جمع آوری محصول، نمک گیرها و باربرها سینه را در آب بالا می برند.

ابزاری که آنها استفاده می کنند ساده است: لگن، غربال، بیل و بیل، قایق رانی با پاروهایی به نام “niosse”. قایق‌ها معمولاً از تاجران چوب اجاره داده می‌شوند و به مالکیت استخراج‌کنندگان منتقل می‌شوند و آنها به صورت نقدی (روزی پنج تا شش کاسه نمک) و یا نقدی به آنها می‌پردازند. قیمت یک قایق رانی جدید در کارخانه 120000 تا 130000 CFA (حدود 250 دلار آمریکا در سال 2012) است. حفارهای نمک حدود 10000 CFA در روز (حدود 20 دلار آمریکا) درآمد دارند.

حفارها بخشی از دریاچه را به مدت شش ماه خاموش می گذارند تا نمک بتواند دوباره تولید شود. سپس مناطق حفاری دو بار در سال، به طور کلی در آوریل و اکتبر تغییر می کنند. ماشین ها و موتورها برای برداشت مجاز نیستند.

استخراج‌کنندگان از پیشینه‌ها و موقعیت‌های اجتماعی متفاوتی می‌آیند، اما عموماً آن‌ها دهقانان و دروگران هستند که فعالیت‌های کشاورزی فصلی خود را رها کرده‌اند تا خود را وقف حفر نمک کنند. بیشتر اوقات، این شغل یک فعالیت کوتاه مدت است که برای کسب درآمد برای مهاجرت به داکار یا سایر کشورهای غرب آفریقا برای راه اندازی یک تجارت و حتی به اروپا استفاده می شود.

وظایف بین مردان، زنان و دختران تقسیم می شود. استخراج کنندگان عمدتاً مردانی هستند که نمک را با چوب های بزرگ حفر می کنند و قایق ها را پر می کنند. زنان نمک سنگین، مرطوب و سیاه را از قایق ها تخلیه می کنند.

دختران جوان در ساحل و در خانه‌های ییلاقی و هتل‌های اطراف صنایع دستی می‌فروشند. برخی از مردان که «کولا کولا» نامیده می‌شوند، نمک خشک شده را که اکنون خاکستری یا سفید است، پس از ید کردن، کیسه می‌کنند. علاوه بر مردم محلی، سایر حفارها شامل مهاجرانی از منطقه دیوربل سنگال و گینه بیسائو و مالی هستند.

نمک از کلرید سدیم تشکیل شده است و به طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله شیر، تخم مرغ و صدف وجود دارد. در دسترس بودن نمک از طریق استفاده از آن به عنوان تقویت کننده طعم و به عنوان یک نگهدارنده در محصولات غذایی برای تمدن ضروری بوده است.

از نظر تاریخی، نمک از جوشاندن نمک حاصل از منابع طبیعی مختلف از جمله آب دریا، چاه‌ها، دریاچه‌ها و چشمه‌های نمک تولید می‌شد و همچنین می‌توان آن را به عنوان سنگ نمک در معادن یافت.