آلبالو در بازار ارومیه به بالاترین قیمت به فروش می رسد

آلبالو در بازار ارومیه یک محصول با ارزش است که از غلظت O2 5-10٪ و غلظت CO2 10-15٪ سود می برد. چنین ترکیباتی در کاهش حفره، پوسیدگی، حفظ رنگ ساقه، و حفظ رنگ و طعم طبیعی آلبالو موثر است و همگی به میوه با کیفیت بالاتر و کاهش ضایعات در زنجیره تامین کمک می کند.

MAP احتمالاً برای آلبالو بیشتر از سایر محصولات تولیدی استفاده شده است. ترکیه بزرگترین تولید کننده و صادرکننده آلبالو در اروپا است و MAP در 15 سال گذشته به طور گسترده برای حفظ کیفیت در حمل و نقل از ترکیه به تمام نقاط اروپا استفاده شده است.

به محض ورود به بسته‌بندی، آلبالوها معمولاً تا کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد در آب کلردار خنک می‌شوند، در pH 6.5 تا 7.0 نگهداری می‌شوند، دسته‌بندی می‌شوند و قبل از بسته‌بندی در MAP و خنک‌سازی اجباری هوا تا 0-1 درجه سانتی‌گراد، درجه‌بندی می‌شوند. میوه باید ذخیره و ارسال شود.

ضایعات یا محصولات جانبی آلبالو قهوه را می توان به چندین غذا و نوشیدنی سالم و خوش طعم تبدیل کرد که می تواند تولید ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و فرآوری قهوه را پایدار کند. مطالعات سیستماتیک برای درک بهتر خواص سلامتی ترکیبات تشکیل دهنده بخش های مختلف آناتومیک آلبالو و همچنین بخش های غیرقابل خوردن گیاه مورد نیاز است.

بازیافت کلی آلبالو و قسمت‌های غیرقابل خوردن گیاه قهوه به غذاها و نوشیدنی‌های ارتقاء دهنده سلامتی با ادعاهای سلامت خاص ممکن است به تغذیه پایدار برای جمعیت کمک کند. نتایج به‌دست‌آمده تاکنون از امکان‌پذیری این هدف حمایت می‌کند.

علاوه بر این، نشان داده شده است که آلبالو های Sweetheart که در CA (8 کیلو پاسکال O2 + 10 کیلو پاسکال CO2) نگهداری می شوند، توسط یک پانل حسی مورد قضاوت قرار گرفتند که از نظر کیفیت مشابه آلبالو هایی هستند که تا 27 روز در MAP نگهداری می شوند، نشان می دهد که رویکرد مقرون به صرفه تر استفاده از بسته بندی اتمسفر اصلاح شده بهترین گزینه در صنعت تجاری است.